Terug naar media

Blog: Recruit de Recruiter 2017


Blog: Recruit de Recruiter 2017

Ben ik weer. Of beter gezegd: nog steeds! Wie ons al wat langer volgt heeft wellicht ook mijn blogs: recruit de recruiter versies 2015 en 2016 gelezen. Dan weet je ook dat ik me nu al bijna 3 jaar vol passie inzet om recruiters te werven voor Octas. Dit blijft een uitdaging: een hele leuke uitdaging!

De markt raakt overspannen

Open een willekeurige vacaturesite en je kunt er niet meer omheen: de vraag naar recruiters is enorm. En dat in alle vormen en maten:  bureau recruiters, corporate recruiters, campus recruiters, 360 graden rollen en gespecialiseerde rollen. Een recruiter die open staat voor een nieuwe uitdaging zou ten onder gaan aan de keuzestress. En de werkgevers moeten alles uit de kast halen om die ervaren recruiter uiteindelijk binnen te roeien.

Hoe wij dat doen? Gewoon…door onszelf te blijven!

Wij zijn trots op wie we zijn en weten exact wat we wel en niet te bieden hebben. Recruiters krijgen op een sollicitatiegesprek een compleet en eerlijk verhaal te horen. Een lofzang over alles wat goed, gaaf en leuk is aan Octas, maar dus ook waar we nog slagen te maken hebben. En zij worden er dan wild enthousiast van…of niet. Beide uitkomsten zijn prima, want we willen uiteindelijk verder met degene die er echt voor gaat en het beste past.
Ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik de recruiters met bosjes naar binnen trek. Maar we zijn wel heel tevreden over de kwaliteit van onze hires en daar worden wij dan weer wild enthousiast van.

Meer dan welkom

De ervaren recruiter is en blijft altijd welkom bij Octas. Maar we hebben de deur ook open staan voor starters. Wagenwijd! We hebben veel kennis en ervaring in huis en zijn daarom zeer goed in staat om fanatieke, leergierige schoolverlaters op te leiden tot recruiter. Ook dat is weer een vak apart. Want hoe bind je de welbekende millenials voor langere tijd aan je organisatie?

Hopping millenials

De millennial, geboren tussen 1980 en 2000 is een gewilde doelgroep. Veel werkgevers staan in de rij om deze doelgroep van de toekomst binnen te halen. Je moet van goede huize komen om hen juist voor jou te laten kiezen! Waar de millennial voor gaat? Ontwikkelkansen op maat, verantwoordelijkheden, flexibiliteit en instant bevrediging. Poeh…En als je even niet voldoet aan de wensen raken ze snel verveeld en is deze zap-generatie snel weer vertrokken naar de volgende werkgever.

Ons aanbod

Een mooie uitdaging dus om deze nieuwe doelgroep aan te trekken en te binden. Ons bod is een intensief traineeship waarin we al het bovenstaande terug laten komen. Een programma waar de trainee zich de komende tijd goed mee kan vermaken. En het mooie is dat we al toe zijn aan traineeship versie 2.0, omdat onze huidige trainee het traineeship zelf direct heeft mogen herschrijven en optimaliseren. Daar wordt een millennial blij van en wij ook!

Klinkt goed allemaal toch? 😉 Maar ik hoor je denken: eerst zien dan geloven. En terecht! Ik heb het doel om dit jaar nog 6 tot 10 nieuwe collega’s aan te nemen. Keep you posted…