5 tips voor het maken van een perfecte headline op LinkedIn

Business line

HQ

Type

Blogs

Gepubliceerd op:

16-01-19

Tussenkop

Sommige LinkedIn profielen knallen zo je beeldscherm uit. En jij wil dat natuurlijk ook! Geen punt, wij hebben álle LinkedIn tips voor je op een rijtje gezet die jou gaan helpen naar dat onwijs toffe LinkedIn profiel. Loop deze tips door en werk je LinkedIn-pagina bij en jij hebt binnen no-time een fantastisch profiel!

Kom je er toch niet helemaal uit of wil je graag wat advies? Mail Gerben, onze online marketing specialist! Met zijn ervaring en expertise met social media kan hij jou verder helpen. Mail hem op g.vink@octas.nl!

Tips voor het maken van een perfecte headline op LinkedIn

Je LinkedIn headline is van groot belang voor jouw vindbaarheid. Niet alleen wanneer je al een baan hebt, maar ook zeker wanneer je op zoek bent naar een nieuwe baan. In beide gevallen begin je je headline op LinkedIn met de functie die je vervult of wil vervullen.

Wanneer je op zoek bent naar een baan, beschrijf je daarnaast in je headline waar je goed in bent en welke problemen jij oplost. Daarnaast vul je natuurlijk in vanaf wanneer je beschikbaar bent, en tegen welke uren. Je headline op LinkedIn zou er bijvoorbeeld dan als het volgt uit kunnen komen te zien:

Erkend hypotheek adviseur | Consultant | 10 jaar ervaring | FT beschikbaar

Wanneer je niet actief op zoek bent naar een baan, is het alsnog belangrijk om je headline duidelijk in te vullen. In je headline beschrijf je de functie die je vervult bij jouw huidige werkgever. Als Octas Professional is dit: Banking Professional bij Octas Finance. Dit kan je aanvullen met de verschillende rollen waarvoor je inzetbaar bent. Denk hierbij bijvoorbeeld aan Accountmanager Bijzonder Beheer, Financieringsspecialist of Kredietanalist.

Meer tips voor het maken van een perfecte headline op LinkedIn

  • Laat je expertise zien. Welke functie heb je of ambieer je? Welke verschillende rollen heb je of kun je vervullen, wat is je werkgebied of vakgebied, heb je een specialisme of certificering? Als je headline overeenkomt met de functietitels in je profiel, dan kun je weleens hoger in zoekresultaten komen!
  • Wat zijn enkele van de meest meetbare prestaties die je de afgelopen 12-18 maanden voor je klanten hebt bereikt? Vermeld ze in je LinkedIn headline!
  • Maak gebruik van tekens als ►, ★,♦. Gebruik ze wel waarvoor ze bedoelt zijn en niet te pas en te onpas. Deze tekens zijn bedoeld om een nadruk te leggen. Het teveel gebruiken van deze tekens heeft dus geen nut.
  • Je hebt slechts 120 tekens om je meest perfecte LinkedIn profiel headline te ontwikkelen. Het is belangrijk dat je van elk beschikbaar teken gebruik maakt om voldoende indruk achter te laten binnen het totaal van de zoekresultaten. Verkoop jezelf hierin. Welke waarde voeg jij toe? In feite benoem je dus je propositie. Je propositie kan bijvoorbeeld zijn: Hypotheekacceptant i.o.v. Octas ► Hypotheek expert ► +10 jaar ervaring.
  • Maak je doel duidelijk: ben je op zoek naar een nieuwe uitdaging? Maak het dan specifiek en concreet. Bijvoorbeeld: Beschikbaar voor managementrol in financiële dienstverlening ► +10 jr ervaring ► mensenmens

Tags

  • detachering
  • solliciteren