5 tips voor het maken van een perfecte headline op LinkedIn

Business line

HQ

Type

Blogs

Gepubliceerd op:

16-01-19

De beste tag-line op LinkedIn, de berichtgeving hierover verschilt van dag tot dag. Moet je nu opvallen en zo een zo creatief mogelijke titel verzinnen, of juist algemeen blijven en populaire zoektermen in je tagline verwerken? Wij vroegen het onze ras echte vak-kenner (aka Gerben), zijn tips vind je hieronder. Loop deze tips door en werk je LinkedIn-pagina bij. Zo heb jij binnen no-time een fantastisch profiel!

Kom je er toch niet helemaal uit of wil je graag wat advies? Mail Gerben, onze online marketing specialist! Met zijn ervaring en expertise met social media kan hij jou verder helpen.

Tips voor het maken van een perfecte headline op LinkedIn

  • Laat je expertise zien! Welke rol zou je graag willen? Recruiters zoeken op de functie titel van de openstaande vacature. Werk je nu bijvoorbeeld als Junior Banking Professional maar wil je graag Hypotheek Adviseur worden, verwerk de titel “Hypotheek Adviseur” dan in jouw tagline. Zo kun je weleens hoger in zoekresultaten komen!
  • Wat zijn enkele van de meest meetbare prestaties die je de afgelopen 12-18 maanden voor je klanten hebt bereikt? Vermeld ze in je LinkedIn headline!
  • Je hebt slechts 120 tekens om de perfecte LinkedIn profiel headline te ontwikkelen. Het is belangrijk dat je van elk beschikbaar teken gebruik maakt om voldoende indruk achter te laten binnen het totaal van de zoekresultaten. Verkoop jezelf hierin. Welke waarde voeg jij toe? In feite benoem je dus je propositie. Je propositie kan bijvoorbeeld zijn: Hypotheek Adviseur i.o.v. Octas ► WFT gecertificeerd ► +10 jaar ervaring.
  • Maak je doel duidelijk: ben je op zoek naar een nieuwe uitdaging? Maak het dan specifiek en concreet. Bijvoorbeeld: Beschikbaar voor management-rol in financiële dienstverlening ► +10 jr ervaring ► Amsterdam ► 0612345678

Meer tips voor het maken van een perfecte headline op LinkedIn

Je LinkedIn headline is van groot belang voor jouw vindbaarheid. Niet alleen wanneer je al een baan hebt, maar vooral wanneer je op zoek bent naar een nieuwe baan. In beide gevallen begin je je headline op LinkedIn met de functie die je vervult of wilt vervullen.

Wanneer je op zoek bent naar een baan, dan beschrijf je daarnaast in je headline ook waar je goed in bent en welke toegevoegde waarde jij voor jouw nieuwe werkgever brengt. Daarnaast vul je natuurlijk in vanaf wanneer je beschikbaar bent, en hoeveel uur per week je wilt werken. Je headline op LinkedIn zou er als het volgt uit kunnen zien:

Erkend hypotheek adviseur | Consultant | 10 jaar ervaring | FT beschikbaar

Wanneer je niet actief op zoek bent naar een baan, is het alsnog belangrijk om je headline duidelijk in te vullen. In je headline beschrijf je de functie die je vervult bij jouw huidige werkgever. Als Octas Professional is dit: Banking Professional bij Octas Finance. Dit kun je aanvullen met de verschillende rollen waarvoor je inzetbaar bent. Denk hierbij bijvoorbeeld aan Accountmanager Bijzonder Beheer, Financieringsspecialist of Kredietanalist.

Tags

  • detachering
  • solliciteren