Bas Wensink over detachering

Business line

Hypotheken

Type

Interview

Gepubliceerd op:

09-03-20

Bas woont in Oss samen met zijn vrouw en dochtertje van één. Dit jaar gaat hij de marathon van Rotterdam lopen. Als hij niet aan het werk is of bij zijn dochtertje, dan is hij dus ook aan het trainen voor de marathon! Waarom de marathon van Rotterdam? Bas is er geboren en getogen!

Hij begon zijn bancaire carrière bij ABN AMRO in Nijmegen, op de telefonische hulplijn hypotheken. Het was mijn doel om door te groeien naar hypotheek adviseur. Er werd alleen net op dat moment gereorganiseerd bij de bank, waardoor ik bij bureaus ben gaan solliciteren. Ik werd aangenomen door Hypotheekvisie als hypotheek adviseur, maar na een jaar ging Hypotheekvisie helaas failliet. Vervolgens ben ik bij een grootbank aan de slag gegaan als Hypotheek Adviseur. Nadat ik weg was bij Hypotheekvisie heb ik al eens contact gehad met Octas. Toen ik bij de grootbank werkte kreeg ik nog steeds de JobAlert van Octas en toen heb ik besloten te solliciteren.

Verrassend Klant Beheer

“Mijn huidige functie is Adviseur Wonen VKB (verrassend klant beheer), ik ben onderdeel van het hypotheken onderhoudsteam. Ik ga in gesprek met klanten die een high risk hypotheek hebben. Bijvoorbeeld mensen die achterlopen met betalingen, die een aflossingsvrije hypotheek hebben of voor klanten bij wie het inkomen getoetst is voordat ze met pensioen gingen. Met het nieuwe pensioeninkomen kunnen ze dus problemen krijgen. Wat ik hier heel mooi aan vind is dat we echt met de klant meedenken en vooraf al in gesprek gaan over de mogelijke valkuilen. Hierdoor helpen we de klant dus echt en zijn we niet bezig met verkooppraatjes of mensen iets door de strot te duwen.

Veel mensen denken dat ze geen probleem hebben als hun inkomen minder wordt, dit omdat de waarde van hun huis erg gestegen is. Maar schijn bedriegt, want ze blijven in het huis wonen. Dus de waarde ervan helpt natuurlijk wel mee maar een daling in het inkomen kan zelfs in die situaties toch problematisch blijken. Deze gevallen speur wij dus op en nemen contact op met deze klanten. De reacties zijn vaak of boos omdat ze het niet verwacht hadden, of blij dat we het vroegtijdig gesignaleerd hebben.

De afspraken zijn of telefonisch of via beeldbankieren. Met beeldbankieren bellen we via Skype. Dit vind ik erg leuk omdat je dat toch een soort van face-to-face contact heb met de klant. De afwisseling tussen telefonisch en beeldbankieren is ook leuk. Je moet ook andere skills hebben als je telefooncontact hebt, de mist dan natuurlijk de non-verbale communicatie.”

Octas hypotheekacceptant Bas Weinsink op zijn werkplek bij de ABN AMRO

Toekomst

“Ik vind de bankwereld en het hypotheken vak nog steeds erg interessant. Misschien zou ik wel hypotheek acceptant willen worden. Maar voor nu merk ik dat ik het erg naar mijn zin heb in mijn huidige functie en er daarom ook nog niet zo mee bezig ben wat ik hierna wil gaan doen.”

Werken bij Octas

“Het bevalt me goed en vooral de persoonlijke aandacht vind ik erg fijn. Toen ik in dienst kwam ging mijn eerste opdracht onverwachts niet door en hoe daar toen mee omgegaan is vond ik het compliment waard. Mijn businessmanager Corien belt me ook regelmatig om te kijken hoe het gaat. In mijn rooster is ook goed rekening gehouden met mijn dochtertje, op woensdag heb ik papadag. De reistijd van Oss naar Utrecht valt me ook erg mee, ik luister lekker naar mijn podcasts en dan ben ik zo thuis. Anders zou ik hier weer geen tijd voor hebben en dan loop ik dadelijk helemaal achter ;). Ook worden we wel een beetje voor onszelf beschermt. Je wordt er echt op aangesproken als je teveel thuis werkt naast je reguliere uren. Het is heel fijn voor mij dat ik als ik thuis ben ik ook echt thuis kan zijn en van mijn gezin kan genieten. Dus ja, alles is gewoon goed geregeld!”

Tags

  • detachering
  • hypotheek advies
  • hypotheken