Ik ben Adviseur Dagelijkse Bankzaken!

Business line

Service & Advies

Type

Blogs

Gepubliceerd op:

16-10-18

Klantbeleving is cruciaal

‘Weer een nieuwe uitdaging vandaag’, dat is wat ik denk zodra ik opsta, aldus Stephanie Dwarka, Adviseur Dagelijkse Bankzaken bij Octas. De glimlach verschijnt als vanzelfsprekend op mijn gezicht, als ik denk aan wat ik vandaag mee zal maken in mijn opdracht als Adviseur Dagelijkse Bankzaken bij Rabobank. Ik ben het eerste aanspreekpunt voor de particuliere klanten van Rabobank. Wat ik zo bijzonder vind aan mijn functie zijn de indrukwekkende, bijzondere en grappige verhalen die mensen soms delen, evenals de emoties die hiermee gepaard gaan. Klantbeleving is een cruciaal aspect in de functie die ik uitvoer. Voor mij is dit een belangrijke factor die altijd meeweegt als ik een keuze maak voor bepaalde werkzaamheden.

Lachend de deur uit

Anne Sloot, ook Adviseur Dagelijkse Bankzaken bij Octas, geeft aan dat je in deze functie te maken krijgt met veel verschillende klanten. ‘Dat is ook wat dit werk zo leuk maakt, je bent bij ieder klantcontact weer aan het zoeken welke benadering de juiste is voor deze specifieke klant’. Veel klanten die naar de bankhal van Rabobank komen hebben een probleem waar ze zelf niet uit komen. Ik vind het leuk om het probleem van de klant op te lossen en verwachtingen van de klant te managen en waar mogelijk zelfs te overtreffen. ‘Er is niets leuker dan de klant met een glimlach de bankhal te zien verlaten’, aldus Anne.

Dynamiek door digitalisering

‘Digitalisering’ is een veelgebruikte term in het dagelijks leven. ‘Ook in de functie die wij uitvoeren is digitalisering een ontwikkeling waar je niet omheen kunt’, aldus Stephanie. Processen veranderen continu en betaalmogelijkheden worden uitgebreid. Dit vraagt een stukje flexibiliteit van ons en onze collega’s, maar ook oplettendheid is van groot belang. Je moet scherp blijven op je werkzaamheden en richting je collega’s. Door de digitalisering ontstaat er een meer dynamische werkomgeving. Het daarom ook belangrijk om jezelf altijd te blijven ontwikkelen, wij zijn ons daar zeer bewust van. Wij zijn benieuwd hoe andere mensen digitalisering in hun werkzaamheden ervaren binnen de bancaire sector en kijken ernaar uit om dit bij de volgende bijeenkomst van Octas van jullie te horen!

Stephanie & Anne
Adviseurs Dagelijkse Bankzaken bij Octas

Tags

  • particulier advies