Tips voor het maken van een goede samenvatting op LinkedIn

Business line

HQ

Type

Blogs

Gepubliceerd op:

16-03-17

Sommige LinkedIn profielen knallen zo je beeldscherm uit. En jij wil dat natuurlijk ook! Geen punt, wij hebben álle LinkedIn tips voor je op een rijtje gezet die jou gaan helpen naar dat onwijs toffe LinkedIn profiel. Loop deze tips door en werk je LinkedIn-pagina bij en jij hebt binnen no-time een fantastisch profiel!

Kom je er toch niet helemaal uit of wil je graag wat advies? Mail Gerben, onze online marketing specialist! Met zijn ervaring en expertise met social media kan hij jou verder helpen. Mail hem op g.vink@octas.nl!

Tips om jouw samenvatting vorm te geven

Dit is dé plek voor jouw pitch op LinkedIn! Wat zijn jouw beste eigenschappen en voor welke vraagstukken lever jij de oplossing? De samenvatting op je LinkedIn profiel maakt je profiel persoonlijk. Zorg ervoor dat je bij jouw samenvatting gebruikmaakt van relevante zoekwoorden zodat onze recruiters jouw profiel makkelijker kunnen vinden.

Een goede LinkedIn-samenvatting is in ieder geval opgebouwd uit drie bouwstenen:

  • Beschrijving van je vak
  • Beschrijving van je specifieke kennis en vaardigheden
  • Beschrijving van je persoonlijke kwaliteiten

Houd je pitch kort. Less is more, je kan eventueel gebruik maken van bulletpoints. Houd voor jezelf het maximum aan van 300 woorden, verdeeld over 3 alinea’s. Het is tenslotte een samenvatting.

5 tips voor het maken van een goede samenvatting op LinkedIn

  • Maak als werkzoekende je samenvatting niet te lang, mensen hebben niet veel tijd om je profiel door te lezen. Gebruik vooral de juiste zoekwoorden. Zoekwoorden zijn woorden zoals jouw functie, bijvoorbeeld: accountmanager, MKB adviseur, hypotheekacceptant.
  • Begin met het beschrijven van je functie en je verantwoordelijkheden. Wat houdt je functie in, wat doe je het liefst en wat maakt jou een gedreven professional in deze functie?
  • Schrijf over je meest waardevolle mijlpalen: heb je resultaten bereikt die echt goed zijn om te vermelden?
  • Beschrijf je onderscheidende talenten in je samenvatting. Welke vaardigheden kun je goed, waar word je blij van? En: zet je talent kracht bij door documenten bij je voegen. Dit kunnen foto’s, video’s, en ook tekstberichten zijn.
  • Kijk eens per maand opnieuw naar je samenvatting. Schrijven is schrappen. Wellicht staan er wel dingen in die je met de kennis van nu anders zou zeggen. En laat je pitch kritisch door andere mensen beoordelen, bijvoorbeeld door een recruiter van Octas. Zij kunnen je goede tips geven over de invulling van jouw LinkedIn samenvatting.

Tags

  • solliciteren