Terug naar media

Samen sterker!


180509-artikel-samen-sterker!
Artikel: Samen sterker!

In mijn functie als Accountmanager ben ik samen met mijn team Hypotheken, bestaande uit 2 Recruiters, een Fieldmanager en ikzelf, verantwoordelijk voor ruim 60 banking professionals binnen Octas. Wij detacheren onze professionals en dat betekent dat wij ze niet dagelijks zien, maar het zijn wel mijn collega’s. Naast het hebben van een goede relatie met onze professionals, is het voor mij ook ontzettend belangrijk dat de relatie met onze opdrachtgevers goed is. Zonder onze opdrachtgevers kunnen wij onze professionals niet plaatsen bij gave opdrachten. Met andere woorden; een sterke relatie met onze opdrachtgevers is key voor ons. Het onderhouden van deze relaties doe ik via de e-mail, telefonisch en, als de agenda’s het toelaten, spreek ik het liefst persoonlijk af.

De taakverdeling bij een detacheringsopdracht

In onze rol als detacheerder zijn wij verantwoordelijk voor onze professionals. Voordat een professional aan de slag gaat bij een opdrachtgever vindt er doorgaans eerst een uitgebreide screening plaats. Zodra de screening succesvol is afgerond, horen wij van de opdrachtgever wanneer onze professional mag starten op de opdracht. Na de 1e werkweek van de professional neem ik of één van mijn collega’s uit het team Hypotheken contact op met de professional, om te vragen hoe de week is verlopen. Daarnaast houd ik maandelijks contact met de opdrachtgever over het verloop van het project, de werkzaamheden of andere aan de opdracht gerelateerde zaken. Ik ben, als Accountmanager, het eerste aanspreekpunt voor onze opdrachtgevers. Onze Fieldmanager is het eerste aanspraakpunt voor onze professionals. De Fieldmanager gaat regelmatig langs bij de professionals om de voortgang van het project te bespreken of andere zaken zoals opleidingen en trainingen af te stemmen. Door continu een luisterend oor te bieden voor opdrachtgevers en professionals weten wij wat er speelt bij onze sterke connecties en kunnen we bijsturen waar dat nodig is. De dagelijkse aansturing is in handen van de opdrachtgevers. Professionals kunnen voor vragen over hun opdracht altijd terecht bij hun opdrachtgever.

Fan van persoonlijk contact

Hoe houden we onze relaties met onze opdrachtgevers sterk? Dat zit niet alleen in veel contact om zaken rondom een opdracht af te stemmen. Dat zit vooral ook in het gezamenlijk deelnemen aan informelere events. Zo organiseren we regelmatig voor kleine groepen relaties netwerkevents naar bijvoorbeeld het Rijksmuseum of naar een wedstrijd van het Nederlands elftal. Omdat we fan zijn van persoonlijk contact en erin geloven dat we daardoor duurzame relaties opbouwen, kiezen we er altijd expres voor degelijke events op kleine schaal te organiseren. Dan kunnen we echt bijpraten en elkaar beter leren kennen. We hebben het dan ook zeker niet alleen over werk. Uiteindelijk vind ik het belangrijk dat de professional en de opdrachtgever tevreden zijn. Ik probeer samen met het team onze 3 kernwaardes; Koesteren, Versterken en Verbinden, altijd te realiseren.

Professional, Opdrachtgever of Accountmanager? Kom met mij in contact!

Zoals je ziet ben je als Accountmanager bij Octas constant lekker in de weer om mensen te verbinden, om connecties sterker te maken en om te werken aan duurzame relaties. Wil je ook via ons aan de slag als professional? Heb je als opdrachtgever een gave opdracht voor onze professionals? Óf wil je mijn nieuwe collega Accountmanager worden? Dan kom ik graag met je in contact!

Mike Kroon
Accountmanager bij Octas
m.kroon@octas.nl
06 2033 1111