Terug naar media

Service & Advies: Ik ben Adviseur Dagelijkse Bankzaken!


Als Adviseur Dagelijkse Bankzaken ben je een helper. Een aanspreekpunt vol oneindig enthousiasme. Pas als je een klant helemaal hebt geholpen bij zijn vraag over zijn dagelijkse bankzaken en de klant loopt glimlachend de deur weer uit, pas dan ben jij tevreden. Hoe is het om als Adviseur Dagelijkse Bankzaken aan de slag te zijn via Octas? Stephanie Dwarka & Anne Sloot zijn via Octas gedetacheerd bij Rabobank en delen hun ervaring met jou!

Klantbeleving is cruciaal

‘Weer een nieuwe uitdaging vandaag’, dat is wat ik denk zodra ik opsta, aldus Stephanie Dwarka, Adviseur Dagelijkse Bankzaken bij Octas. De glimlach verschijnt als vanzelfsprekend op mijn gezicht, als ik denk aan wat ik vandaag mee zal maken in mijn opdracht als Adviseur Dagelijkse Bankzaken bij Rabobank. Ik ben het eerste aanspreekpunt voor de particuliere klanten van Rabobank. Wat ik zo bijzonder vind aan mijn functie zijn de indrukwekkende, bijzondere en grappige verhalen die mensen soms delen, evenals de emoties die hiermee gepaard gaan. Klantbeleving is een cruciaal aspect in de functie die ik uitvoer. Voor mij is dit een belangrijke factor die altijd meeweegt als ik een keuze maak voor bepaalde werkzaamheden.

Lachend de deur uit

Anne Sloot, ook Adviseur Dagelijkse Bankzaken bij Octas, geeft aan dat je in deze functie te maken krijgt met veel verschillende klanten. ‘Dat is ook wat dit werk zo leuk maakt, je bent bij ieder klantcontact weer aan het zoeken welke benadering de juiste is voor deze specifieke klant’. Veel klanten die naar de bankhal van Rabobank komen hebben een probleem waar ze zelf niet uit komen. Ik vind het leuk om het probleem van de klant op te lossen en verwachtingen van de klant te managen en waar mogelijk zelfs te overtreffen. ‘Er is niets leuker dan de klant met een glimlach de bankhal te zien verlaten’, aldus Anne.

Dynamiek door digitalisering

‘Digitalisering’ is een veelgebruikte term in het dagelijks leven. ‘Ook in de functie die wij uitvoeren is digitalisering een ontwikkeling waar je niet omheen kunt’, aldus Stephanie. Processen veranderen continu en betaalmogelijkheden worden uitgebreid. Dit vraagt een stukje flexibiliteit van ons en onze collega’s, maar ook oplettendheid is van groot belang. Je moet scherp blijven op je werkzaamheden en richting je collega’s. Door de digitalisering ontstaat er een meer dynamische werkomgeving. Het daarom ook belangrijk om jezelf altijd te blijven ontwikkelen, wij zijn ons daar zeer bewust van. Wij zijn benieuwd hoe andere mensen digitalisering in hun werkzaamheden ervaren binnen de bancaire sector en kijken ernaar uit om dit bij de volgende bijeenkomst van Octas van jullie te horen!

Stephanie & Anne
Adviseurs Dagelijkse Bankzaken bij Octas

Adviseur Dagelijkse Bankzaken bij Octas worden?

Of het nu face-to-face is, telefonisch, via chat of via e-mail, jij weet de klant precies te peilen en te voorzien van een passend antwoord. Luisteren en doorvragen, net zolang tot alles duidelijk is en de klant helemaal tevreden is. Jij bent het eerste aanspreekpunt. Een rekening openen? Vragen over een overboeking naar het buitenland? Een creditkaart aanvragen? Allemaal geen probleem voor jou. Ben jij er klaar voor? Word Adviseur Dagelijkse Bankzaken bij Octas!

Kijk hier voor de actuele vacatures!